resa med barn

Hej och hå. Åkte idag till Västerås med lilla illbattingen. 
Först tog vi en promenad till pendeln i Kallhäll och åkte därifrån till Stockholm centralstation.


Lillan bar sin egen väska och var så nöjd så.


På tåget skulle hon först inte sitta. Utan hon skulle ligga ner. Gick bra i en minut sen tröttnade hon på det. 

Väl framme på centralen hämtade vi ut våra biljetter och sen gick till Pressbyrån . Tydligen är det kampanj på glass så all GB-glass är det halva priset på. Därför köpte vi oss en varsin till det hiskeliga priset av 17 kr. 


Min glass.


Den smakade helt okej men jag tror att den hade varit ännu godare med vit choklad runt om glassen.


Lillan åt en GB-sandwich. Kladdigt men ack så gott :)


Vi roade oss med glass och titta efter hästar längs vägen men efter en liten stund blev lillan extra mysig och hängde på mig och sen somnade. Något trött efter den tidiga morgonen. Hon gick upp 06:40. Vilket är alldeles för tidigt i mina mått mätta. Inte konstigt att hon blev trött på tåget. Hon somnade strax innan Enköping och sussade på tills jag klädde på henne för att vi skulle gå av i Västerås.

För mig är det ganska enkelt att resa med lillan. Idag extra enkelt eftersom att hon somnade. 
Glassen var inte planerad utan bara en bonus. Vi hade med oss dricka och riskakor och ritpapper och kritor och en bok och Rävis och annat kolijox. Det går att underhålla på tåget :) en timma är inte omöjligt att åka tåg med en treåring iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0