Snabba ryck

Nu ligger jag i sängen för att vila. Hade egentligen velat sova hela natten och länge på morgonen men lillan kom in och väckte mig eftersom att det är morgon. Kvart över sju stod hon vid sängen och drog i mig. Försökte locka ner henne i min säng och sova vidare men då tittade hon argt på mig och sa "men jag har ju bajsat mamma". Jahopp, bara att bliva upp och byta blöjan då :)

Lämnade på förskolan sen satte jag igång lite här hemma. Diskmaskinen tömdes och fylldes. Tvättmaskinen är fylld och igång. Ja, diskmaskinen är igång nu med. 
Lagade mat, en gryta som ska stå och puttra i evigheter. Eller ja, egentligen bara i en och en halv timma men det tror jag inte på. Vi kör minst tre eller fyra timmar för säkerhetens skull. Vill ha den riktigt mör och god.

Har fyllt i ansökan om föräldrapenning för knodden och för lillan. Och jag har fyllt i ansökan om semester på jobbet samt om föräldraledighet. 
Har dessutom pratat med försäkringskassan om ditten och datten. Så nu borde jag vara klar för en stunds vila. Borde är ledordet. När jag började skriva var jag fortfarande uppe i varv och tänkte att det går inte att vila men nu börjar ögonlocken att bli tunga. Ska bara lite snabbt kolla till grytan och sen kasta mig ner under täcket en liten stund. 


Mums. Det luktar gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0