Tummen ur

Oj vad jag har ont i kroppen idag. Att åka bil i hundra mil är väl inte att rekommendera i tredje trimestern. Men det var det värt. Maken ska få se mina köp när vi är hemma igen. Jag har jobbat idag och nu sitter jag och väntar på att få gå in till min barnmorska. Har tid 16:30. 
Ska nog prata lite om smärtan i kroppen. Det är inte bara ryggen som värker utan hela höftregionen smärtar. Jag vet att det beror på att jag suttit för mycket och så men jag kan få ont så här av rörelse också. Att hitta balans och röra sig lagom mycket är inte det lättaste. 

Men men. Tantan skickade iväg mig lite tidigare idag. Hon ville ha egentid och det gjorde mig inget. Jag fick tummen ur och fixade ett stort måste, det vill säga nya skor. Såg att det kommit en ny butik i Jakobsbergs centrum så jag gick in av nyfikenhet och det var nog bra.


Dessa skor fann jag. Provade ett annat par med men dessa var alldeles för sköna för att inte vilja köpa. 
Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte är skitkvalite. Mina nuvarande skor köpte jag ju förra sommaren men de är paj sen ett halvår tillbaka. Överväger att ringa och klaga men jag orkar inte. Ecco brukar ha bra skor men jag kanske hade otur med detta paret. 
Eller så minns jag fel och så är de två år gamla. Hoppas på det sista.

Sen efter skoshoppingen gick jag till hemmakväll butiken i Jakobsberg för de har den nya chokladkakan. 


Jag hade noll koll på vad den skulle smaka men hade ändå väldigt låga förväntningar. Jelly låter inte så gott i mina öron men jag känner att jag måste prova ändå. 
Det är tur att jag provade för den var riktigt mumsig. Det smakade gott av chokladen och innehållet var det absolut inget fel på. När chokladen hade smält i munnen var det som om innehållet knastrade och puffade lite precis som något annat godis man åt när man var yngre. Mums! Prova den om ni har möjlighet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0