Yey

Yey så glad jag är nu på kvällen :)

Idag vaknade jag av ett klick och ett starkt ljussken. Lillan stod och lyste mig rakt i nyllet med sin ficklampa.


Ett udda sätt att vakna på för min del iaf. 

Vi åt frukost tillsammans och sen cyklade hon till förskolan. Jag åkte sen till jakan för att hämta min cykel och tanken var att jag skulle cykla till Ikea och Ica maxi sen men min cykel är inte på humör längre verkar det som. Måste lämna in den på service. Ettans växel funkar inte alla gånger. Mycket frustrerad vart jag och arg för att mina planer gick i kras.

Men jag cyklade till centrumet i jakan och handlade det nödvändigaste och hämtade ut medicin till lillan. 
Sen hem och sova en stund. Mycket viktigt för mig :) 

När jag vaknade for jag till centrumet här i Kallhäll för att posta min naturkunskapsbok som jag har sålt.


Hej då boken. Det kändes bra att bli av med den plus att få in en liten slant på kontot. 
Nu är det bara resten kvar som ska säljas så är jag nöjd 😋 har en liten hög och liten lista på det jag vill göra mig av med. Får se hur det går med det. 

På kvällen så kom maken hem i vanlig ordning från jobbet, han hämtade sommardäcken och åkte iväg och fick dem bytta. Sen vet ni, sen plockade vi med oss de gamla däcken tillhörande Volvon vi hade och for till återbruket, eller ja återvinnings centralen som det heter här. Nu är de där däcken ett minne blott och vi har ett uns mer utrymme i källaren. Maken var smart och tog med annat skit som skulle kastas i samma veva. Heja heja. Jag är meganöjd! 

Middag blev det på Ikea. Lillan var också meganöjd :)

En bra dag ändå :) 
Maken kanske inte är supernöjd eftersom att han fick sköta allt kånkande på däck och så. Lär nog kännas i kroppen imorgon. Men jag tror han är lite nöjd över att vara klar med däck på ett bra tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0