Baddag

Solen sken som om den fick betalt för det. Varmt som tusan var det redan vid 5 tiden i morse. 
Fick meddelande på Facebook om lekdejt och det tackade jag inte nej till. 

Jag och barnen skuttade ut från lägenheten innan tio och mötte upp tvillingarna och deras mamma på väg ner till centrum. 
Kastade mig in på Coop och köpte lite gott och sen gick vi ner till stranden. 

Alla barnen utom lillen lekte längs vattnet. Tvillingarna badade men lillan ville inte för hon frös. Så hon kutade runt med handduken på sig. 
Lillen ammade och sen låg i vagnen. Efter två timmar på stranden påbörjade vi en extremt långsam färd hemåt. 
Tjejerna stannade och plockade blåbär i skogen.


De var härligt blåa runt munnen och hela händerna sen. 
Jag tror vi stannade ca 5 gånger för att plocka små blåbär. Mums. 


Lillan hade blåbär runt munnen, på händerna, längs armarna och längs benen. Helt magiskt har hennes vita klänning klarat sig från blåbärsfläckar. Hur det gick till vet jag inte. 

Vi stannade i centrum och åt lunch tillsammans innan vi skiljdes åt. 
Lillan var jätteduktig som gick hela vägen till och från stranden. Inte ett endaste pip om att hon ville bli buren för att hon var trött eller så. Underbart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0