Dagens aktiviteter

Denna dag har gått i ett.
Vaknade innan åtta och ammade, pussade på maken som åkte till affären för att införskaffa frukost, och dividerade med lillan. Strax efter åtta kom maken hem igen och började göra frukost. Det blev toast dagen till ära. 

Direkt efter frukosten skuttade jag och lillen iväg till öppna förskolan för vår första babymassage. Helt underbart med egentid bara han och jag. 
Det är lite speciellt med babymassagen och väldigt personligt. 


Lillen somnade gott efter massagen. Han trivdes bra med att ligga naken och titta på de andra bebisarna och få massage. 

Skuttade sen över till Ica för att hämta ut ett paket och köpa frukt. Mötte upp lillan och maken på lekparken och hade fruktstund tillsammans. 
Direkt därifrån hem och sen till Ica maxi.


Vi pantade burkar och flaskor. Lillan och maken hjälptes åt och jag ansvarade för att kasta papperspåsarna. 
Vi fick ta två vagnar för att kunna få plats med barn och matvaror. Lillen hade en liten vagn för sig själv. 

Efter storhandlingen åkte vi hem och packade upp varorna och lagade mat. Blev tortellini i tomat och créme fraiche sås med lite skinkbitar. Mums filibabba. 


Lillan läste lite för lillen och han somnade i gymmet efter lässtunden. 

Vi alla vilade på maten lite innan vi gick ut på promenad.


Tanken var att lillan skulle tröttas ut en aning. Tror inte att promenaden gjorde det. 
Men det var skönt att komma ut på en runda med frisk luft. 

Väl hemma igen var det dags för middag och sen läggning. 


Innan läggningen skulle lillan skriva med oss. Jag var upptagen med lillen så maken fick skriva "många bokstäver" som lillan sa. Han skrev tills han fick kramp i armen, Hahaha! 

Det var dagen i stora drag. 
Lillan är superlycklig över att ha pappa hemma. Och jag är glad åt det med. 
Imorgon ska det tydligen regna. Får se vad vi hittar på då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0