Ersättning

Jag får se mig besegrad. Det går emot i hela kroppen att behöva göra det men så är det. Lillen äter mycket och länge och maten verkar inte räcka alla dagar. Vissa dagar har jag massor med mat medan andra dagar är han hungrig hela tiden. Som idag. 
Vi var uppe varannan timma ungefär under natten. Han har sovit dåligt under dagen och varit lite kinkig. 
På kvällen ville han hänga på bröstet precis hela tiden. Han fick inte nog. 
Till slut började det göra ont när han sög trots amningsnappen. Så maken åkte till Ica maxi lite hastigt och lustigt för att köpa det som behövdes.


En ny nappflaska och några fler ersättningstetror. Om det kommer behövas regelbundet får vi så klart köpa ersättning som man kokar själv. 

Det var inte lätt att hitta information om hur mycket man ska ge. Alla sajter som jag kom in på tjatade bara om att man ska amma så gott det går och fortsätta stimulera brösten så att det produceras mer mjölk. Lite stressande när man bara vill veta en ungefärlig siffra. 
Vi mätte upp lite drygt 120 ml i flaskan och nästan allt dracks upp. Så hungrig var han minsann. Stackars liten. 
Det gör ont i mammahjärtat när man inte kan ge det han vill ha och behöver. 
Får hoppas att han sover lite bättre i natt så vi är piggare imorgon. Håll tummarna för oss! 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Kram! Du gör så gott du kan och det är bra nog, även om jag förstår känslan. <3

Svar: Tack Jossan :) du är ju underbar ❤️
Petra

2015-08-18 @ 07:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0