Lördag.

Oj en sån dag. 
Maken skulle iväg på tävling så jag hade knoddarna för mig själv. Eller ja, jag har umgåtts med lillasyster och kaptenen och lillan har hängt (bokstavligen) på kaptenen hela (på riktigt hela!) dagen. 

Vi började dagen med att åka till Åsby trädgård och vad det nu mer heter. De har minizoo där och man får gå in och klappa på kaninerna. Vi var inne till alla kaninerna och klappade. 

Sen lunchade vi på Åsby.


Fråga mig inte vad lillasyster gör med handen för jag vet inte och förmodligen inte hon heller. 

Åkte därifrån till jordgubbssjälvplocken som finns mellan hallsta och Kolbäck. Värpeby tror jag den heter.
Var sista dagen med självplock stod det på deras hemsida. 
Många goda jordgubbar fanns det. 

sen till Ica maxi för att handla mat och sen styra kosan mot landet. 


Lillan drog igång med såpbubblorna på en gång.


Många bubblor blir det med maskinen.


Pappa och kaptenen mekade med vår bil. Stackars åskviggen. Han mår inte bra. Bilen heter så, åskviggen. 


Syrran fick lite fnatt och skulle prompt vara med på bild.


Fnatt :)


Ja, som sagt, hahahaha :)

Hur som haver. Bilen har låtit konstigt i några dagar. Eller ja, längre än så egentligen men de senaste dagarna extremt dåligt. Något i bilen är trasigt, har redan glömt vad. Något händer när man trycker på kopplingen så det ska bytas ut något där. 


Bilen har fått ny olja iaf.

Så klart att bilen ska strula bara för att jag hade tankat den. Suck. 
Men men :) Snart ska den få lite kärlek och omvårdnad :)


Lillan åt färska morötter direkt från landet. Och så smaskade vi på färska ärtor. Ekologiskt odlade :)


En massa grodor hoppade runt på gräsmattan. Såg en fyra fem stycken inom en area på fem kvadratmeter eller så. Haha, en massa! Usch så dåligt formulerat egentligen men det kändes som många just där och då. 

Lillen då. Han har skött sig ganska bra! Har varit mindre skrikig men ändå inte. Han har inte accepterat nappen helt än men kan njuta ordentligt av att få snutta på den. 


Han hade ett allvarligt snack med sin mormor :)

Nu sitter jag och väntar in maken. Han borde komma när som helst. 
Barnen sover. 
På vägen hem från landet såg jag tre älgar. 
Väl framme städade jag ur hela bilen i väntan på att byta bil med lillasyster och kaptenen. 
Nu sitter stolarna i Volvon och vår kära cittra ska få sova i Västerås i några nätter innan den blir lagad. 

Full rulle hela dagen :) 
Tack för sällskapet och tack för hjälpen! Ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0