Trötta dagar

Igår var jag inte alls pigg. Hade kunnat somna stående om det inte vore för knoddarnas uppmärksamhetsbehov. Så vi klädde oss för att gå ut.


Lillan ville mata änderna så det fick hon göra. Vi stod där och kastade bröd till de otacksamma fåglarna. De bråkar med varandra fastän både lillan och jag är måna om att alla ska få åtminstone en liten bit. 


Lillen var med så klart. Han sov så gott i vagnen medan änderna kacklade på runt om oss. 
Han var nog lite varmt klädd. Men jag kände efter flera gånger och det var inte svettigt varmt för honom iaf. 


Gick till lekparken som ligger precis bredvid anddammen. Måste ju passa på när vi ändå är i krokarna. Lillan lekte medan lillen fick mat. Några andra barn ville leka med henne men hon snålade och lånade inte ut leksakerna. Satt med tre spadar i händerna och fjantade sig om att det var hennes leksaker bara. Då skämdes jag lite. Jag vet att det inte är lätt för henne att förstå att man delar med sig och så, hon är ju bara tre. Men ändå, när de andra mammorna satt med sina barn där lillan satt så kändes det som om de dömde mig. Det behöver inte vara så men ja... Jag vet ju att hon kan dela med sig, men det måste vara på hennes villkor verkar det som. 

Men men.
Hem kom vi sen, lillan hoppade i varenda vattenpöl på vägen hem och blev ganska blöt. 
Det blev en betydligt tidigare kväll för oss alla fyra igår. Lillan somnade vid åtta, maken vid halv tio och jag strax därefter. 

Idag var lillan på Junibacken med moster och kaptenen. De hade dunderkul! 
Jag och lillen stannade hemma eftersom att man inte får ha barnvagn där inne. Så jag passade på att sova när han sov. Det behövdes nog efter den långa natten här om natten. 
Imorgon nya tag :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0