Läkaren

I morse gick jag upp ordentligt tidigt för att hinna ringa till vårdcentralen angående Lillens hosta som inte blir bättre. 
De ringer upp mig efter 20 minuter och kopplar mig vidare till barnläkarmottagningen som tydligen finns här. Jag fick en tid och skuttade dit med lillen. 
Jag trodde verkligen att de skulle säga att de inget kunde göra än att avvakta. Trodde att jag skulle få onda ögat för att jag väntat så länge med att ringa dem. 
Men icke. En urhärlig sjuksköterska och en trevlig läkare jobbade där. Läkaren lyssnade på lungorna, kollade i öronen och kollade halsen.
Lungorna: rossliga och pipiga.
Öronen: fina
Halsen: rodnad (inte alls omtyckt om lillen som nästan tänkte göra en kräka på läkaren när han stoppade in pinnen i munnen).

Akut astmabronkit blev resultatet. Gissa om jag kände mig usel som väntat så länge. 
Lillen fick andas i en ailos och sen fick jag knata över till Apoteket för att hämta ut penicillin, astmamediciner och en sån där trumma att andas genom. 


Penicillinet ska han ha tre gånger om dagen i sju dagar.


Lillen och lillan har likadana mediciner. Jag har skrivit deras namn på medicinerna för att ha koll på vems som är vems. 

Lillen ska andas tre gånger om dagen i medicintrumman. Heja heja. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0