Rensat

Jag har inte kunnat somna än. Utanför har det stått en bil som har pipit med jämna mellanrum. Den har hållit på till och från hela dagen. Har trott att det varit lastbilar eller byggnadsarbetare som har varit i farten. Men icke.

Igår när jag inte kunde somna hittade jag några roliga grejor på nätet.


Hur kul är inte vissa personer egentligen?


Ärlighet varar längst :)


Som sagt, ärligheten....
Haha, låg och garvade för mig själv igår när jag läste de där.

Ikväll då! Lillen somnade ganska sent, men jag ville ändå få något gjort innan jag kastade mig ner i sängen. 
Så jag gick igenom de papper som vi bara stuvat undan i farten vid snabba städningar. Fyra jäkla tidningshållare fyllda med jockel. Kvar blev en och en halv. Fyllde en hel kasse med papper som ska till återvinningen. På köpet av rensningen hittade jag pengar i vanlig ordning. Alltid när jag går igenom högar med papper (oftast makens högar) så hittar jag pengar. 
Nu är det ju extra viktigt att hitta alla de där slantarna så att de kan växlas in.

Idag på dagen har jag också rensat.
Städade undan allt skrot på fönsterbrädan i vårat sovrum. Nu har vi en ljusstake där istället :) 
Har ställt iordning Lillens doppresenter så de står fint i bokhyllan. 
Har lagt alla tomkartonger som måste sparas i en stor kartong som sen ska ner till källaren. 


Den här stora kartongen innehöll inte så mycket som man skulle kunna tro men den tog mycket plats här hemma. Fast nu är den också bortstädad :) *nöjd*

Har hållit på och småplockat i flera dagar nu. Kastar sånt som är trasigt och inte går att laga. Kastar annat kolijox med så det har blivit extremt många vändor till soplådorna. Tur att surtanten inte kommit på mig än, haha. 
Blir nya vändor imorgon till alla sopstationer. 
Kartonger, papper och kläder ska kastas. En hel kasse med arbetskläder från makens gamla jobb ska hivas. Äntligen!! 

Nä men om man ska sova lite då så man orkar imorgon med :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0