Sjukdomar

Nu får det räcka med hosta och annat. Lillen har hostat o rosslat alldeles för länge. Han har just avslutat en penicillinkur som varade i en vecka. Vet att man kan bli lite krasslig direkt efteråt eftersom att immunförsvaret är nere på noll. Just nu är han väldigt rosslig och pipig i andningen. Nästan i stil med hur det var innan penicillinet. Ska ta helgen och avvakta sen får vi se. Stackars liten ❤️

Lillan har också varit krasslig. Hon fick vara hemma från förskolan eftersom att hon var så hostig. Idag var hon tillbaka på förskolan igen. 
På vägen dit ringer de från förskolan för att berätta att de haft magsjuka bland barnen igen. Hua! Vi var nästan framme o lillan var så taggad över att få vara på förskolan att jag inte hade hjärta att ta hem henne. Men så fort jag hade lämnat henne där fick jag superdåligt samvete för att jag utsätter henne för en sådan risk att göra henne sjuk så här nära inpå julen. Jag stannade flera gånger och övervägde att gå och hämta henne. Men till slut bestämde jag mig för att låta henne vara där ändå för hon hade ju redan hunnit utsättas för eventuella baskilusker. 

När jag hämtade henne mådde hon bra och har varit väldigt pigg hela kvällen. Åt bra och badade hemma hos sin farmor. 

Nu alldeles nyss skrek hon aj aj aj. Det kan ju vara så enkelt att hon drömmer eller låg konstigt så det gjorde ont någonstans. Men mitt skräckscenario är att hon har ont i magen och ska kräkas.
Bara att skriva den senaste meningen gjorde mig apnervös. 


Så här kul har vi haft det de senaste veckorna :)
 Fördel: lillan gillar att ta sin medicin och vill visa lillebror hur man gör. Plus att lillen blir lugnad av att sitta och andas i sin mask. 

Nu håller vi timmar och tår för en kräkfri natt och helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0