Storasyster

Ojojoj vilket år detta kommer att bli. Först ska lillasyster gifta sig med kaptenen. Sen ska min bror få sällis. Sen fyller mamma jämnt (50 år). Och sen i juli (i början) ska lillan bli storasyster.


Hon är väldigt nyfiken på bebisen i magen och vill att jag ska ta ut den så att hon kan titta på den. Kan lova att jag är minst lika nyfiken på hur bebisen ska se ut men den får ligga kvar och gro lite till först. 

Vi fick plus på Stickan i oktober.



Ett väldigt tydligt sådant så det var inga frågetecken där inte :) 

Vi har berättat för familjen och nyheten mottogs med glada miner. 

Nu är jag i vecka 15 (14+0). Vi var på kub den 2 januari och allt såg bra ut. Jag ville göra ett kub bara för att se att det verkligen var någon där inne och visst tusan var det en knodd där. Bara en knodd! 


Sköterskan skojade om att det kanske skulle kunna finnas två där inne men så var det inte :) maken andades ut av lättnad (både av att det var en knodd där samt att knodden var ensam).


Tiden rusar fram. 
Jag har mått mycket illa men bara på eftermiddagar och kvällar av någon konstig anledning. Har ätit lergigan mot illamåendet så att jag ska fungera normalt och kunna jobba som vanligt. Illamåendet börjar släppa och jag hoppas att det tänker upphöra helt nu. 

Om en månad är det dags att göra ultraljud och vi tänker INTE kolla kön så det är ingen ide att fråga vad det kan tänkas vara :)

Kommentarer
Postat av: mormor

ja och sen fyller jag 70

Svar: Ja precis! Bara roligheter detta år :)
Petra

2015-01-06 @ 15:12:13
Postat av: Jossan

Grattis!!! Vad kul!

Svar: Tack så mycket :)
Petra

2015-01-07 @ 06:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0