Vecka 18

Jag sa till min man häromdagen att det inte är så långt kvar till halvvägs. Tiden har gått så fort samtidigt som jag tycker att den sniglar sig fram. 
 

Idag går jag in i vecka 18. Det innebär den femte månaden om man gillar att räkna månader.
 

Enligt min app är knodden ca 14 cm lång men enligt 1177,se är knodden ca 20 cm lång. Så någonstans däremellan antar jag att den ligger på. 
 

Jag mår bättre tror jag. Jag har känt mig illamående igen de senaste dagarna, precis efter middagen och hela kvällen. Just så som det var i början av graviditeten. Jag har inte tagit någon medicin nu mot det för det är hanterbart än så länge. Jag hoppas att det går över snart så jag kan mår bra igen.
 
Jag sover gott, har min gravidkudde i sängen och kramar gott på den. Bli ganska trångt, speciellt när lillan kommer in och ska sova mellan oss. 
 
Knodden sparkar lite, jag känner en spark här och var men mest känner jag när hen snurrar runt och vänder på sig. Ska bli kul när man känner sparkarna mer konkret och definitivt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0