Babynest

När jag blev gravid bestämde jag mig för att sy ett eget babynest. Jag googlade på mönster och beskrivningar för att hitta en Petra-vänlig variant. Hittade en som lät bra.  
I mitten av graviditeten åkte jag till Ikea och köpte det som behövdes för nestet. 

I måndags började jag äntligen att sy. 


Jag fick göra eget mönster. Så vill ni låna är det bara att hojta till.


Lillan hjälpte till att langa nålar. 


Efter några svordomar såg nestet ut så här. 
Just här tog energin slut. Jag pausade nästan helt under tisdagen. Visserligen sydde jag ihop det öppna för hand men utöver det gjorde jag inget mer.


Idag sydde jag det sista. Tog alla kanterna med maskinen och sydde dit ett kantband på nedre delen.


Färdig.


Så här ihopdragen ska den vara för att få bebisen att känna sig trygg i den. 

Jag hittade tyget på rea på Ikea. Innehållet är uppklippta kuddar också från Ikea. 
Dyrast att köpa var kantband och snöre och dragskon på slutet. 
Allt som allt lade jag ut runt 100 kr på detta plus arbete och några nålstick :) 
Helt okej och jag är en stor erfarenhet rikare. 

Passade på att sy ihop barnvagnens täcke också och så ska jag och lillan sy en kudde till henne i samma tyg som bebisens babynest. Hon blev förtjust i tyget hon med :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0