Båten



När vi kliver på båten som ska ta oss hem säger kaptenen att det blåser 18-20 sekundmeter och att det är ca 3 meter höga vågor.  
Inte direkt vad jag såg fram emot. Men han sa även att vågorna skulle komma bakifrån och därmed skulle resan gå lite snabbare. Underbart. 


Jag har inga bekymmer med en gungande båt. Men efterdyningarna kommer sen. På kvällen kändes det som om allt gungade. Så får jag alltid om det är guppit på havet. 

Lillan levde rövare nästan hela vägen hem. Sen i bilen sjöng hon en sång om Karl-Oskar som bor i ett kärr och han har inga strumpor eller skor. Mitt hjärta <3

Nu ska jag gunga mig till sömns. Natti!

Kommentarer
Postat av: Maxine

Haha, Alva brukar också sjunga på den sången!

Svar: Haha så komiskt! Jag hade aldrig hört den innan lillan började sjunga på den. Visste inte att det var en populär barnsång.
Petra

2015-06-03 @ 20:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0