Nöjd fru

Jag är en mycket nöjd fru efter denna dag. Eller ja, noga räknat, efter gårdagen.

Trots att jag vilade middag på tok för länge och dregglade järnet så hann jag mycket. 
Babynestet blev ju klart. Jag hann sy ihop bitarna till påslakanet till barnvagnen. 
Lillan blev hämtad, vi gick ner till anddammen och matade änderna som jag hade lovat. 
Sen hade lillan ett litet utbrott. 


Hon satt och grät över att benen gjorde ont och hon orkade inte alls gå. Men att så och hoppa och vråla ut att det gör ont och så går väldigt bra :) hon grät en skvätt sen satt vi på parkbänken och myste. 
Väl hemma igen körde jag igång den andra maskinen tvätt för dagen. Vek en hel del kläder och stoppade i tillhörande lådor. 
Rev ur alla sängkläder och kastade i tvättmaskinen. 
Bäddade rent. 
Lagade middag. 
Skruvade skötbord tillsammans med maken. 
Sprang ut med sopor. 
Såg till att maken åkte iväg med kartongerna som tillhörde skötbordet. Förra gången han skruvade möbel var kartongerna kvar i över en vecka, nästan två. 
Diskmaskinen hann köras lite också. Ja, ett helt program alltså. 
Så jag är fett nöjd! 
Ännu nöjdare är jag nu när jag är nyduschad och har lyckats, med stor möda, raka benen. 
Det är så himla mysigt att krypa ner i en nybäddad säng när man har nyrakade ben. Hahaha! 
Kan ju tillägga att all denna aktivitet gjorde sig påmind sen på kvällen och jag har suttit med en väldigt varm vetekudde i någon timma :) är huvudet dumt får kroppen lida.
God natt folket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0