Sommartid

Ni har väl inte missat att vi ändrat om till sommartid idag? Jag ändrade om alla tantans klockor igår på jobbet. Så alla gick rätt idag när jag kom dit.

Började dagen med loppis på vattmyraskolan i Jakobsberg. På söndagar har de 30% rabatt på att som finns kvar. Och det fanns väldigt mycket kvar. Jag gav mig själv en tidsgräns att vara där inne istället för att sätta en pengagräns. 
Så jag hade Max 20 minuter på mig att titta. Därför tittade jag inte alls på leksaker eller böcker. Kollade efter täckbyxor men hittade inte några i hennes storlek. Det står på shoppinglistan till Ullared ändå :) 
Hittade dock ett fodrat regnställ i hennes storlek. Ett rött bamse-ställ.


Ser väldigt rosa ut på bilden av någon konstig anledning.


Men den är som sagt röd. Blir perfekt nu när det regnar och är lite kyligt.
Personalen hade frågat om hon hade fodrat regnställ men jag hade ju inget innan. Dessutom såg jag nu i veckan att hennes rosa i strl 98 är för litet. Hade hon inte haft de där remmarna under skorna hade byxbenet åkt upp väldigt mycket.

Sen hittade jag en lila pippiklänning och tre små bodysar till knodden. 

Allt som allt betalade jag 63 kr. Inte så farligt med tanke på att prislappen som satt på regnstället visade 50 kr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0