Barnens dag

Vaknade till ett hysteriskt alarm. Jag ville inte alls kliva upp och det verkade inte som att lillan var så supersugen på att kliva upp hon heller. Men så påminde jag henne om dagens aktiviteter och då vart det minsann fart på henne igen :) 
Upp och äta frukost och klä på oss och sen iväg på bio.
Det har varit barnens dag och det visades Alfons Åberg på biografen. 


Biljetter och allt skulle man ha. Trots att det var gratis inträde :)


Fyra Alfons filmer visade de. Lillan satt som ett ljus och tittade glatt. Vi hade fiskat fiskdamm innan så hon hade lite att smaska på under bion.


Spännande med bio!

Åkte ner till Vasaparken sen. Det skulle ju vara fortsatt jippo där nere. Långa köer till allt. Jag hade lovat ansiktsmålning för det gillar lillan. Kommer dit och ställer mig i kö på direkten. Jag köar och lillan och hennes moster springer runt och gör annat. Fiskar fiskdamm igen, kollar på gycklarna, tittar på hundar och annat. 
I två timmar står jag i kö till ansiktsmålningen. När målarna byter av varandra och en av tjejerna suttit och målat en väldigt simpel målning på ett barn i en halvtimma då gav jag upp. Jag fick spunk! Lovade lillan dyrt och heligt att jag skulle köpa egen färg och måla henne med. 


På toys r us ska man iaf inte köpa ansiktsfärg men det gjorde jag ändå. Tack snälla lillasyster för att du målade så fint på lillan. Hon var supernöjd!


Hon skulle vara en tiger. Fanns ingen gul färg så hon fick bli en rosa tiger. Lillan var minst lika glad för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0