Förskolans dag

Alla dagar har fått något som ska hyllas nu för tiden känns det som. Att hylla förskolan känns dock väldigt självklart. Hoppas att det är inräknat att man ska hylla alla pedagoger och lärare som gör allt arbete också i det.

Det var jippo på lillans förskola. Vi skulle ha picknick och aktiviteter. Vid regn skulle allt ställas in. Igår kollade jag SMHI som sa moln men uppehåll. Idag kollade jag igen och då sa de sol hela dagen. Det kom ett megamoln precis vid tre som skvätte ca 100 droppar och sen sken solen helt underbart. Så all aktivitet fortskred enligt plan. 


Hade picknickfilten med mig och kylväskan full med gottigheter. Lillan och jag åt en varsin smörgås, drack Festis (lillan), åt vattenmelon (jag) och åt smoothie (lillan). Vi åt i flera omgångar för lillan ville leka och sånt emellanåt :)


Det målades på kartonger ute på gården. 


Bustjejerna målade tillsammans :)

Vi gissade antalet bönor i en burk och gissade vilken frisyr som tillhörde vilken lärare. 

Inne på avdelningen var det vernissage och alla grejor de hittat på under terminen redovisades. Mycket bilder fanns det att titta på. Det var lite plantor planterade och de visade upp de böckerna som har blivit lästa mest. 

Efter förskolan gick vi hem tillsammans med tvillingarna i vanlig ordning. Först stannade vi för att blåsa på alla maskrosor.


Vägen hem tog en halv evighet. Vi stannade och tittade på alla blommor och insekter och småkryp som vi hittade. Sen stannade vi vid den gräsmatta vi brukar stanna vid och leka lite. Bredde ut picknickfilten igen och fikade vidare på det som fanns kvar. Tjejerna busade järnet och sprang upp och ner för den stora backen som vi åker pulka i på vintern. 
Härligt att vara ute i den friska luften hela eftermiddagen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0