Försov mig

Jag ogillar verkligen när jag har ställt alarm och så men inte vaknar av dem. igår kväll hade jag ställt tre eller fyra alarm.
07.20
07.30
07.35
07.45

När tror ni jag vaknade då? Jo 08:23 vaknade jag av att lillan klättrade upp i sängen. Hon ville bara mysa och gosa. Inte mig emot =) Men jag blir lite stressad av att hon ska vara på förskolan till 09.00 och hon bara ligger och drar sig. Det gör ju inte så mycket att hon kommer sent men ibland ska de iväg och ha sig och jag vill inte att hon ska missa det roliga på förskolan. 
Vi låg och myste ett tag ändå. Sen upp och klä på oss och fixa en macka som skulle ätas på vägen till förskolan. Lillan gaggade på om både det ena och det andra hela vägen och åt sin macka. 
Var framme ca 09:20 eller så och lillan fick klä på sig lite extra för att kunna vara ute och leka. Hon har lite bestämda åsikter om ifall hon ska ha gallonbyxor eller täckbyxor eller inte på sig när vi går på morgonen. Idag skulle hon absolut inte ha några gallonisar eller täckbyxor för det var tydligen otäckt. Så då fick vi ta på dem på förskolan istället. Väl där brukar hon aldrig tjafsa om sånt tack och lov.


Jag knatade hemåt i regnet och passade på att äta en god frukost och vilade länge =)
Imorgon är det en ny dag med nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0