Kneippbyn

Oj vilken dag. Solen sken hela dagen. Det har visserligen blåst en hel del men så fort man kom i lä var det riktigt varmt :) 

Vi hade villa villekulla som mål idag. Lillan är ju en riktig Pippi-fantast. 


Vi kom fram till Kneippbyn som är en ort där det finns ett sommarland. Eller så är det bara ett sommarland och ingen ort. Jag vet inte säkert. Men vi gick in på sommarlandet och tittade in i villa villekulla. Vi fick röda åkband och gick även runt på området. 


Inne i villa villekulla fanns Pippi men hon låg och sov. Vi tittade genom hela huset. 


Man kunde sitta på lilla gubben och det ville så klart lillan göra :)


På ovanvåningen var det lite som ett museum med massor av bilder från inspelningen av Pippi samt förflyttningen av villekulla. Självaste Astrid Lindgren satt där uppe och skrev sina böcker :) så fint så :) 

På vinden fanns en spökgång där man kunde gå igenom och sen åka kana ner eller gå i trappan. Jag åkte kana med lillan. När jag skulle sätta mig ner dunsade jag till på något väldigt dumt sätt och har haft väldigt ont i ryggen hela dagen efter det. Men men, det var det värt.


Det Fanns en hel del att göra på Kneippbyn. Lillan hoppade hoppborg.


Vi klättrade runt i hoppetossa antar jag att det skulle föreställa.


Jag beundrade utsikten medan lillan lekte med sin pappa.


Det fanns en del karuseller. Hon och jag åkte en liten berg-och-dalbana. Sen åkte hon denna. Hon åkte upp till toppen sen släpptes hon ner lite i taget och det gungade upp och ner. Askul tydligen! 


Lillan åkte ett tåg två gånger. En gång med sin pappa och en gång med sin farmor. 


Karuseller är en stor hit för vår lilla tjej :)


Lillan åkte även en sån där karusell som snurrar runt lååångsamt. Hon satt på en häst som guppade upp och ner. Hela åkturen sjöng hon "jungfru jungfru jungfru jungfru skär, här är karusellen som ska gå till kvällen"... Och så vidare. 

Jag gick på toa och såg att småbilslandet var öppet. Lillan skulle så klart köra lastbilen för det gör ju morfar :) 


Det gick jättebra. Precis efter jag hade tagit detta kort körde hon rakt in i rondellen och det blev en liten krock men efter det körde hon riktigt bra. Maken fick gå runt och dirigera henne :)


Vi spelade ett spel också. Hela fem kronor för fyra omgångar. Vi gjorde en varsin omgång. 
Lillan lyckades smacka ner 22 grodor.


Maken fick ihop 111 grodor.


Svärmor fick ihop 116 grodor och jag fick ihop 127 :) jag vann!! 
Vi visste inte att det var så många omgångar men det var ju kul att alla fick köra.

Vi trampade även trampbåt ihop runt en liten damm eller vad man ska kalla det. Lillan satt och sjöng en låt som jag måste kolla upp stavningen på. Men hon uppskattade det. 
I presentshopen fanns det massor av roliga pippi-grejor och Pippi-kläder men lillan ville bara ha godis. Till slut köpte lillans farmor en emaljmugg som lillan valde samt en vandrande dinosaurie. 

En helrolig dag/halvdag. Det lär vara superkul där på sommaren när alla attraktioner är öppna och det är varmare så man törs bada på vattenlandet. 

Nu ska vi sova. Berättar mer imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0