Nattvaka

Lillan är inte kry stackaren. Hon hostade väldigt mycket innan hon somnade. Men till slut så slocknade hon ändå. 

Vid 01:30 hade hon lite hosta som var hes och skällande. Jag började förbereda mig mentalt på en färd till akuten. Gick in till henne och ändrade sovläge på henne så att hon skulle få lättare med andningen. Det hjälpte tydligen för jag fick sova till strax efter 02:30. Då gnällde hon och pep väldigt mycket och verkade väldigt orolig. Gick in för att känna på henne och flytta upp henne i sängen. Inser att hon är både sjöblöt av svett samt väldigt varm. 
Jag drar av henne täcket och går för att hämta termometern.


Här är resultatet av den första mätningen. Stackars lillan. Det kan absolut inte vara kul att ha så mycket feber. 
Sprang efter alvedon som hon tack och lov slukade i sig och öppnade fönstret för hostan kom i samband med att hon blev gnälligare (inte så konstigt det). 
Tog tempen en halvtimme senare och då stod den på 39.1, alvedonen och det öppna fönstret hade hjälpt.
Hon gnällde ganska mycket och hostade på en hel del. Så hon fick sitta i famnen. 
Jag hade hämtat kräkhinken I fall att, sockor på fötterna var på och mössan på huvudet. 
Till slut kom det en sån där hosta som gjorde att allt slem kom upp och hon lyckades träffa hinken. Vilken lycka. 
Efter den hostan har allt lugnat sig.


Hon ligger fortfarande med sockor och mössa på eftersom att fönstret är öppet. Hon har fått en fleecefilt på sig och hostan har lagt sig för tillfället. Underbart. 
Kanske jag vågar sova snart. Tog tempen alldeles nyss och den visade 38.9 så det går åt rätt håll. Alvedon is the shit så att säga :)

Jag måste tillägga att det låter rörigt och hetsigt när jag skriver men ändå tycker jag att det har gått lugnt till här hemma mitt i natten. 
Jag ska flytta upp henne i sängen igen och sen lägga mig i min säng. Vi har ju babymonitorn på så vi hör om det är något. 
Håll tummarna för en bättre morgondag.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0