Skönhetsvård

Idag hade jag en tid bokad hos hudvårdscentra i jakan. Skulle plocka och färga ögonbryn samt färga fransarna. 


Här är min före-bild. 
Jag passade på att boka en tid hos frisören också så jag kunde gå och fixa barret i samma veva.


Så här blev resultatet av färgningen. Det var en gammal kollega som arbetade på salongen som utförde behandlingen :) kul att kunna prata lite men en bekant. Känns så mycket tryggare när man känner personen som håller på med ens fransar. Jag tycker att det är lite läskigt med ögon och färgmedel men jag har färgat fransarna hos henne privat en gång tidigare så jag visste att hon var bra. 
Jag är nöjd! Hade fått presentkort av svärfar med fru som jag använde nu. Lika bra att passa på innan salongen skulle stänga ner. 

Gick och köpte lite vatten efteråt och traskade sen till frisören. Hon vart nästan chockad av allt mitt tjocka hår, haha. Men håret kapades och klipptes upp en aning samt tunnades ur. Tror hon kapade en decimeter nästan. Hur skönt som helst.


Nu är barret och brynen redo för sommaren.


Det är kul att frisören lägger ner kraft i att fixa till en vettig frisyr till det att man går därifrån. Nu är jag ordentligt ompysslad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0