Tisdag den 26 maj

God kväll. 
Jag hade lovat att skriva om det som hände i söndags men idag har jag mycket att skriva om ändå så jag väntar med det tills imorgon eller övermorgon. 
Maken har inte fått se allt än heller. Han tyckte att vi kunde gå igenom allt imorgon eftersom att han är lite trött idag. 

Vi börjar med veckobytet.


Jag gick idag in i vecka 35. Magen är stor och tung och lite grann i vägen. Men nu börjar det verkligen närma sig slutdatumet så det är helt okej :)


Mer än 85% av graviditeten har passerat. Hurra hurra. Jag minns så klart när det stod 15% och det kändes så avlägset att komma närmare 100%. 
Ny vecka och nya tag. 

Idag har vi äntligen varit på Ikea :) hurra hurra hurra. Det kanske låter tråkigt men nu har vi införskaffat ett skötbord, ett nytt skrivbord och ny skrivbordsstol. Maken ska ju få flytta in till garderoben med sina datorer och grejor. Det ska bli hans man-cave. Vi åkte till Ikea så fort maken kom hem och var där till ca 19:30. Det betyder att vi spenderade över två timmar där inne. Det är ganska länge med tanke på makens illvilja till att vara där alls :) han var duktig och höll humöret uppe hela tiden. 
Maken är ju lite rolig, han är mycket strikt med att jag inte får bära eller lyfta något tungt. Så därför fick jag inte alls hjälpa till med att plocka varor från hyllorna. Han skötte allt själv. Jag fick heller inte hjälpa till att lasta in i bilen eller ut ur den. 
Bilen blev full och svärmor fick komma och hämta upp mig och lillan så vi kunde komma hem. 


Hela hallen är full av kartonger. Det kliar i fingrarna på mig. Jag vill börja nu nu nu med ihopsättandet. 
När vi har hämtat upp spjälsängen ur källaren är vi fullt redo för vad som komma skall. 

Nu kan jag äntligen börja tvätta barnkläderna och det finns äntligen en plats att lägga allt på :) lyckan är total :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0