Julpyssel

Efter en långdragen förmiddag med några illvrål från lillans sida kom vi iväg. Hon skulle prompt klippa håret sa hon. Jahapp, bara att ta sig till frisören medan hon är med på noterna om att håret ska klippas. Förra veckan sa hon absolut nej till att klippa håret. 


Hon var superkoncentrerad på vad som hände.

Sen köpte vi granris, lingonris och mossa till julpyntet.

Väl hemma satte vi igång på en gång. Gjorde en krans till vår dörr.


Den sitter redan på sin plats och luktar gott.

Det var mycket granris över så jag gjorde en till på en gång.


Andra fick bli lite mindre ring. 


Lillan hejade på medan jag band riset och sen bestämde hon pyntet.


Den här tjusiga blev till mormor o morfar (mina mormor o morfar alltså). 

Lite granris har jag kvar så det kan bli en liten krans till om det behövs.


Sen satte jag upp lillans julstjärna. Hon skulle ju ha blått i år. Nästa gång jag är på Ullared ska jag bannemig köpa en av varje färg så det bara är att välja o vraka. Nu köptes ju denna på Ica maxi och det gick bra det med. 

Pyntade adventsljusstaken också men den glömde jag fota. Får visa på söndag istället när första advent är.  

Nu duschen för barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0