Minusgrader

Härligt att det äntligen börjar bli kallt. Förhoppningsvis kommer snön snart. Vi längtar allihopa här hemma, framförallt lillan som vill åka pulka.
Idag har lillan invigt overallen jag köpte på Ullared. Lillen fick på sig en overall i strl 74 som var ordentligt varm och jag drog fram vinterjackan till mig. Det behövdes när vi skulle ut.


Vi gick till 4h gården här hemma för lite ponnyridning.


Först tog hon ett varv på stora hästen Rolf, Roffe.


Den där ungen njuter av varje steg hästen tar.


Sen frågade lillan faktiskt snällt om hon fick rida igen och det är klart att hon kunde få det när vi ändå var där. 


Det var konstigt nog inte så många barn ute för ridning idag. Så det blev lillans tur snabbt igen. 
Andra rundan tog lång tid att gå eftersom att tjejen som satt på stora hästen höll på att ramla ner hela tiden bara för att hennes mormor var så pissigt nervös och höll henne hårt i jackan. Till slut sade häst-tjejen till och mormodern släppte taget och då gick allt galant. 

Efter ridningen gick vi till lekparken och gungade och sen gick vi till pizzerian för att äta lunch. 
Lillen fick sitta i barnstol för första gången och det gick galant. Han tittade nyfiket runt sig och var väldigt glad över sin position. 

Efter lunchen gick vi vidare till centrumet för att handla lite så vi kunde baka när vi kommit hem.
Det blev en hallon och blåbärspaj idag. 

Vi hann med mycket på några timmar. Maken lagade mat när han kom hem och sen duschade lillan.



Lilla hjärtat :) hon skulle prompt tvätta bilen idag. Den var tydligen smutsig. Jag sade ja ifall hon skulle tvätta den samtidigt som duschade av sig. 
Bilen blev skinande ren och hon blev duschad. Win-win.

Nu sover alla och jag ska skutta ner i sängen jag med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0