Ny spis

Äntligen, jag menar verkligen äntligen! 
Vi har fått tag på en bättre begagnad spis. En tjej i Västerås lade ut en annons om en spis som skulle skänkas bort. Alla viktiga detaljer stämde in med våra krav. Det vill säga, rätt mått, rätt volt och rätt fas. En tjej hann skriva före mig men jag skickade ett meddelande och frågade om jag kunde få den o sa att jag kunde hämta redan nästföljande dag. 
Ringde pappa lite snabbt för att kolla om han kunde hämta om inte vi kunde åka med bilen. 
Pappa sa att han skulle fixa det där så då fick han väl göra det då. Tack tack kära pappa :)


Den här spisen har stått i vårat vardagsrum i någon månad nu. Den kunde vi inte ha tyvärr. Men den sålde vi via Facebook. 


Nu har vi en fin Electrolux. Vi fick hem den igår, men den hade legat på släpet med en liten pressening över sig så den fick stå och självtorka under natten. 
Idag efter jobbet kom maken hem o satte fart med spisbyteriet. Vi testade ugnen så fort vi kunde. Det var superspännande att se att temperaturen ökade till det som vi hade vridit vredet till. 


Förstå min lycka! Jag kan baka bullar för första gången på snart tre år. Eller bröd. Eller paj. Eller lasagne. Eller gratäng. Eller kakor. Jag har ALLA möjligheter som finns! Ingen begränsning. 
Blev så till mig att jag kom av mig när jag skulle laga middag (carbonara). Ville använda ugnen fastän det inte behövdes.

Men jag och lillan slängde ihop en sats blåbärsmuffins. 


Så spännande!!


Goda blev de :)


Snyggaste formarna dessutom. 

Så nu ska jag planera bakning och matlagning som låter gott utan att behöva tänka på temperaturen i ugnen. Helt jäkla underbart :) 
Återstår bara ett besök på återbruket för att kasta den gamla spisen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0