Stora tjejen



Vår dotter går ju på toa själv. Den senaste grejen hon har börjat med är att dörren ska vara helt stängd. Ibland öppnar hon och ropar färdig men ibland ser det ut som på bilden :) hon vill torka sig själv och det är klart att hon får det. Man blir bara lite trött på att rulla upp en hel rulle toalettpapper, Hahaha. 

Jag har tagit bort paddan för henne. Hon är ruskigt elak och otrevlig när hon har haft paddan. 
Hennes motargument är oftast "men jag har inget att leka med". 
Jo tjena, den där ungen har en halv miljon prylar. Det är leksaker och prylar överallt.



Efter en liten stunds surande på golvet börjar hon leka helt själv. Hon bygger och leker med leksakerna. Som ett barn! Tack och lov. Jag har hört talas om barn som inte vet hur man leker eftersom att de har så mycket digitala grejor. Men det känns som om lillan inte är i farozonen för det :)


Lillan frågade om hon fick torka av bordet idag. Självklart svarade jag :) varför neka någon som vill städa, haha. Hon skrubbade så notoriskt och sprang till papperskorgen med tvättlappen när den var smutsig. 
Vid tredje vändan till papperskorgen hör jag hur hon utbrister "men ååååh, en peng till mig eftersom att jag har varit så himla duktig".
Då hade hon hittat en enkrona som jag hade lämnat på diskbänken :)
Klart som korvspad att hon skulle få den pengen. Stora tjejen :) 
Ibland är hon bara alldeles för härlig :) 
Jag har flera bilder från idag som verkligen stämmer överens med att hon är stora tjejen men de är bara miiiiina. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0