Ridning

Var ner till den lokala 4H gården för ponnyridning idag. Lillan var helt i extas och vaknade innan sju i morse och frågade då om det var dags att gå till bondgården. Hon ställde sig vid balkongdörren och kollade ut för att se på vädret. Gick inte att se något då det var så mörkt ute, haha. Men hon fick paddan en stund så jag kunde sussa vidare lite. 
När jag sa att jag ville vila en stund till blev hon först jätteledsen och trodde att vi inte skulle gå till bondgården men när jag sa att det var flera timmar kvar lugnade hon ner sig, tack och lov. 

Vi kom fram till gården 12:20. Då var det redan igång med ponnyridningen och det var kö. 
Lillan var helt till sig. Hon skulle få rida på den stora hästen.


Det finns tre hästar på gården men bara två är ponnyridnings klara :) 
Den tredje hästen håller på att rids in och tränas med. 


Ett kort varv runt gården fick hon rida.
Hästen stannade för att bajsa och det tyckte lillan var hysteriskt kul.


Ser ni den lilla hästen där bakom? 

Lillen låg i vagnen och tittade nyfiket omkring sig :) 
Kul grej med ponnyridning så här nära hemmet. Får ta oss dit en annan söndag med :)
Kostade bara 30 kr att rida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0