Tisdagen

Idag är det tiiiisdag. Inget särskilt har hänt idag egentligen. Men jag fick sova en stund på dagen idag!!! 

Vi har fått nya grannar, vet inte om jag har skrivit om dem eller så men de för ganska mycket liv om sig. 
De pratar högt och livligt hela dagarna och sent på kvällarna. 
De spelar hög musik på dagen.
De sjunger nästan oavbrutet. 
Jag blir lite trött av allt ljud.
För att göra saken ännu bättre håller man på att lägga nu asfalt och göra så att marken blir jämnhög med portarna så att alla handikappsramper kan tas bort. Det låter också en hel del när grävskopor gräver i asfalten, lassar stenar och sand samt lastbilar som kör fram och tillbaka. Det tjuter en hel del när det backas titt som tätt. 
Så lite trött i skallen blir man av allt oljud (i skrivandes stund sjunger grannen igen).

Men idag när jag kom tillbaka efter förskolelämning var det knäpptyst. Därför kastade jag mig ner i sängen tillsammans med lillen och soooooooov. Väldigt skönt! Tror lillen uppskattade det han med för han sov lika länge som mig.


Efter hämtningen på förskolan åkte vi med tvillingarna och deras mamma till Hemköp i stäket för en snabb inhandling. 
Tjejerna har fått ett nytt smeknamn och det är frostligan. Alla tre har frostmössa och frosthalsduk. 


Väl hemma fick lillan ett långt och härligt utbrott. Hon orkade inte ställa skorna på mattan. Ser ni hur långt ifrån mattan skorna ligger redan på bilden? 
Hon skrek om att hon inte orkade det i ca 20-30 minuter. 
Men till slut gjorde hon som hon skulle och då hade vi det riktigt mysigt och läste lite böcker. 


Vi har lånat böcker på biblioteket. Denna boken handlar om att sova över hos sin kompis. Den lilla figuren skulle hämta sin mamma eftersom att kompisen inte kunde somna. Men mamma o pappa sover ju inte!!!
Fick titta på bilden två gånger för att vara säker på att jag sett rätt. 


Lillen kämpar med att komma över till mage. Han är nära nära men ändå så långt ifrån :) 
Det var vår tisdag det. Nya tag imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0