Underbarabarn mässan

Igår var vi på mässa.
Jag hade längtat sen förra årets mässa. Är osäker på om jag gick då eller inte. Jag kommer inte ihåg.
Men i år åkte vi dit, hela klanen Z. 
Maken var lite orolig för folkmängden innan men det gick över förväntan. Han var lugn och hittade lugna hörn att hålla sig vid ibland. 
Jag som inte bryr mig om folkmängden plöjde på som en galning.
Vi tittade på alla montrar, jag och lillan. Lillen låg i vagnen och sov majoriteten av tiden vi var där.
Lillasyster och kaptenen var där också. De strosade runt och sen gick de över till bak och chokladmässan :) lyx! 
Något år ska jag in där. Då ska jag inte ha något barn med mig. Framtida planer :)
Svärmor var också på mässan. Hon mötte upp sina väninnor :) 

Jag gillade mässan, men håller ändå med syster och kaptenen om att den var lite klen. Pratade med en väninna om den också och vi jämförde med tidigare år när de haft urgulliga och billiga märkeskläder till salu. Brukar komma hem med många fler gratisprover och goodiebags. 
Men men. 

Köpte lite kläder.



Body till lillen.



Julklapp till vänners bebis.



Leggins till lillan.
Dessa tre ovan kostade 100 kr tillsammans. Det var ändå ganska billigt :) jag älskar färgerna och mönstren.


Lillan fick även en tunika.


Och ett par byxor till henne.


Hon valde ut en hätta till sin lillebror. Först ville hon ha en rosa med påfåglar på. Men den fanns inte i hans storlek tyvärr. Eller ja, den var ganska anskrämlig men hon fick ju välja helt själv. Som tur är fastnade hon för denna "supercoola" och "häftiga" hätta. Roliga ord hon använder nu för tiden :)

Mam hade bra erbjudande, två valfria produkter för 100 kr. Så vi köpte ny nappflaska och tillhörande pipar.


Fick bli en rosa denna gång :) 


Fick dessa av min väninna som också var på mässan. Hon hade fått dubbla goodiebags och lassade över en hel del till mig :) tack tack för det liksom :) 

Det var det. 
Jag är ändå nöjd med dagen. 

Visstja, så här såg maken ut när vi rullade hemåt.


Vi hade några ballonger med oss hem, haha. Lillan fick gå bananas på ballongerna. Hon fick ta precis så många som hon ville :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0