Galenskap

Okej. Så här är det för den som inte känner mig, jag är lite galen ibland. För några år sedan (innan barnen) gjorde jag en tjejklassiker. Jag cyklade tjejvättern på nio mil, simmade tjejvansbro på en kilometer, sprang lidingötjejlopp på en mil samt åkte tjejvasan på tre mil. Det var så skönt när skiten var över. Jag var flyförbannad över att cykeln var värdelös när jag cyklade. Kastade cykeln i diket en gång av ren frustration. Simningen och löpningen var kul men jag har för mig att löpningen var lite jobbig den med. Sist åkte jag skidorna. Fy tusan vad jag grät av ilska och hat mot skidorna och allt som tillhörde. Jag tänkte ge upp tusen gånger men hade inte mage att göra det. Efter sista kontrollen var det "bara" nio kilometer kvar så då bestämde jag mig för att köra det sista ändå. Ramlade bara fem eller sex gånger i spåret. 

Så varför är jag galen nu då? Jo, jag ska göra om skiten! 
Jag ska börja med skidorna. Denna gång blir det Kristinaloppet i Norberg istället för tjejvasan. Kanske jag är lite gladare efteråt denna gång. Ska nog träna lite mer innan 😜



Gaaah, jag och två tjejer till ska göra allt tillsammans. Ska bli kul med sällskap i spåren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0