Hej hopp....

....gummisnopp.

Jag tror musten har gått ur mig. Har ingen ork.
Har känt mig lite halvdöd i några dagar nu. Men har varit på äventyr ändå.
Vet inte hur länge sen det var jag skrev här på bloggen. Kanske i onsdags? 

Torsdag blev det promenad 17/100. 


Jag hade superfint sällskap av barnen och M och hennes dotter A. 
Kul för lillan med en lekkamrat :)

Efter den promenaden åt vi världens mest delikata middag. Makaroner och falukorv.


Lunch på fredagen blev blodpudding med lingonsylt. Mums.


Gissa vem som hade en äcklig fästing som jag fick plocka bort?


Lördag morgon spenderades på Friskis och svettis i Västerås. Lillan skulle på familjegympa med sin mormor och jag fick inte alls stanna hemma och vila under tiden. 
Lillan lekte med A under och efter gympan.


Mötte upp vännerna på lekplatsen. Under tiden vi väntade kom världens åskskur. Lillan och jag tog skydd inne i lekstugan som finns i lekparken och lillen fick ligga kvar i vagnen utanför. Han sov så gott, välskyddad från regnet. 


Lillan gjorde soppa till oss :)


På kvällen var det kulturnatten. Hade ingen ork alls att göra något men lillasyster ville prompt åka till blåsboblomman och pimpa en kruka. Så det gjorde vi.


Så här blev min kruka.


Jag är meganöjd. Inte bara över att krukan blev fin utan även över att syrran fick ut mig ur lägenheten så att jag inte bara degade ihop. Tack!



Köpte en växt också. Vet inte hur den stavas men typ fitunia eller så. 

Idag söndag har vi bland annat hälsat på hos mormor och morfar. 

En hel del har vi hittat på ändå. Kanske inte är konstigt att jag är trött?!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0