Karamelliserade bananlöv

Fråga mig inte om titeln, haha. Maken o lillan hade någon helt galen random lek i bilen som gick ut på att skrika ut ord (vilka som helst) och sedan asgarva åt det. Jag fick inte vara med alls och lillfizen hade somnat. Ett av de sista orden som flög ut ur makens mun var karamelliserade bananlöv. Lillan garvade helt hysteriskt och ögonen bara lyste av bus.

Dagen har gått i ett. Var till förskolan en kortis med lillfizen så han har sin plats kvar bara i fall att. Svärmor var snäll som kom och passade lillan under tiden.

Vi åt lunch, gick till lekparken o sen åkte till outleten i barkarby. Köpte ett regnställ till lillfizen så han är rustad för förskolan. Jag ville köpa ett rött regnställ men det fanns bara lila och blåa och lillen slet i den blåa så han fick välja idag.

Barnens gammelmormor fyllde år och bjöd in till kalas. Var där och firade och åt god mat.

En riktigt bra dag. Hann ingen kvällspromenad idag men det finns ju en dag imorgon också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du menar väl gammelfarmor

Svar: Nä jag menar gammelmormor
Petra

2016-08-03 @ 12:55:10
Postat av: Anonym

alltså barnens farmors mamma

Svar: ja barnens farmors mamma. Men barnens pappa säger mormor till henne och därför säger barnen gammelmormor. Hade det varit makens farmor hade det blivit gammelfarmor
Petra

2016-08-03 @ 12:56:16
Postat av: Anonym

det är fwl

Svar: nej. det är det inte =)
Petra

2016-08-04 @ 12:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0