Stegtävling

Nu är det dags för en stegtävling igen. Jag har haft på mig stegräknaren heeeeela långa dagen.

Hade tänkt att gå ut på fm men behövde åka till kommunkontoret en sväng. Lika bra att göra det på en gång så det gjordes halva förmiddagen. Besöket där tog väl fem minuter men vi passade på att strosa runt i butiker å leka på lekhörnan å ha raseriutbrott på Coop (lillan, inte jag).

Sov middag med lillen när maken kommit hem. Efter middagen skulle vi ut på promenad. Alla var redo! Lillen hade fått mat, blöja o var klädd å parkerad i vagnen. Lillan hade fått på sig kläder och hjälm o var redo. Jag hade stegräknaren i högsta hugg (runt halsen i vanlig ordning) och var taggad. Meeeeen så öppnade sig himlen och regnet forsade ner. Suck.
Solen tittade fram igen efter någon timma. Då nattade jag lillen lite snabbt och sen drog jag och lillan ut på en kvällsrunda.

Luften var så härligt sval och skön. Åskskurar kan göra susen ibland.

Vi tog en kort runda då lillan frös om händerna samt blev trött i benen.

Jag har både gått och sprungit. Känns bra faktiskt. En lagom start på denna stegtävling :)

Nu sover lillan äntligen. Två böcker läste jag och sen tvångsmysa för att få bägaren att rinna över så att säga.
En ganska bra dag om man bortser från raseriutbrottet.
Sovstunden med lillfizen var så efterlängtad. Den behövdes verkligen och jag känner äntligen att jag börjar komma ikapp med sömnen igen.
Mer utvilad Petra är en gladare Petra så nu ska vi/jag satsa på att få till gladare och positivare inlägg igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0