Julpyssel

Trots plugg har jag hunnit med att julpyssla lite.
Denna gång vart det en julkrans, eller ja, två. En till mig å en till mormor och morfar.
Våran hänger nu så fint på dörren.

Den sista tiden har allt gått i ett. Jag önskar att jag kunde pausa tiden lite så jag hänger med, det är ju liksom redan december. Hur hände det egentligen?

I år kör vi ingen klappkalender till lillan. Hon får istället en pixiekalender med disneyböcker i.

Varje morgon står hon och hoppar av spänning. Vilken bok ska hon få idag. Underbart att slippa smussla med de små paketen. Men kanske nästa år blir det så igen. Vi får se :)

Baka har vi hunnit med också. Bakade lussekatter och vanilj- och kanelbullar förra helgen också. Barnen hjälpte till så gott det gick.

Kransarna ja....

Den nedre är vår. Tomtarna uppe vid rosetten ska symbolisera mig och maken å småtomtarna där nere är knoddarna.
Känns skönt att vara i fas med något juligt här hemma.
Maken har gjort sitt obligatoriska, satt upp lampor på balkongen.
Jag är efter på gardinfronten. Får se om det blir några gardiner i år eller inte.

Nu sussa, imorgon är det seminarium i skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0