Ögonbrynsfärgning

Ett av kapen på Ullared var en ask med färg så jag kan färga mina ögonbryn.

Sånt har jag annars alltid gjort hos frisör eller spaterapeuter eller liknande. Dels för att jag ogillar att plocka brynen själv och dels för att det är mysigt att unna sig sånt någon gång ibland. 
Min tanke var att det skulle vara knepigare att färga bryn än håret. Jag tror jag oroade mig mest för ögonen som kan få färg i sig. Men oron var obefogad. 


Började med att fixa formen och rensa lite. Det är ett himla göra. Jag förstår inte varför det är så smärtsamt på ena ögonbrynet men inte det andra?! Det spelar ingen roll vilken ordning de plockas i, ändå gör samma alltid ont. 



Lusläste förpackningen två gånger och beskrivningen på hur man gör tre gånger. Sen smackade jag dig färgen. Det fick helt enkelt bära eller brista. 



Lät färgen sitta ganska länge (tidsspannet varierade mellan 5-15 min enligt beskrivningen). 

Men jag är ändå nöjd. Det syns att något har gjorts. 
Får se om maken ser någon skillnad sen då :)


Lägger in bilderna så här också så ni ser skillnaden. För visst har det ändrats i färgen? 

Jag är som sagt nöjd, förmodligen jäkligt nöjd :) jag vågade och det gick bra, sånt gör att jag blir extra nöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0