Babyshower

I helgen var det dags. Strax efter jul o nyår skickades en inbjudan ut till alla tjejkompisar till min lillasyster. Plus till familjen. 
Jag skrev att vi planerade en babyshower för henne och att det var i största hemlighet. Nästan alla tackade ja :)


Vi pysslade ihop en skylt eller vad man ska säga att det är. Missen är så klart mitt fel. Mitt mellan plugg, barnmatning och annat gjordes dessa bokstäver alldeles för sent på kvällen :)


Vi byggde blöjtårta.


Vi planerade tre våningar.


Det slutade med fem våningar :)


Fint inslaget vart det också.


Lillasyster lurades ut på pulkaåkning med en vän och hennes familj. Kaptenen lovade att sms:a när de var på väg tillbaka. 
Så fort de gått ut ur huset skickade jag meddelande till mamma om att kusten var klar. 
Snabbt städa bort allt överflödigt och hämta stolar. 
Sen bära in paket och fika och så pynta lite.


Det vart ganska bra! 
Gästerna trillade in ca fem minuter innan avsatt tid. Skor stoppades i duschen av två anledningar.
1: det var mycket snö ute och det blev hiskeligt blött ute.
2: minska risken för att det skulle synas på en gång att det var massa människor där.
Jackor hängdes av i matsalen.


Vi lekte lekar, hade presentöppning och fikade.
Körde tre lekar. 
1: gissa magmåttet på den gravida :)
2: gissa längd, vikt och datum på bebisen.
3: klädrace, man skulle sätta på blöja och pyjamas så snabbt som man bara kunde på ett gosedjur. 

Kul med lite olika lekar. Fanns inte så himla många när man googlar på sånt.


Svägerskan gjorde snyggaste fruktskålen.

Hela kalaset gick fint! Alla verkade nöjda. Främst lillasyster hoppas jag :)
Tycker alla var så duktiga på att hålla sig från att berätta :)
Duktigast var lillan som ändå har varit med och byggt blöjtårta och skulle vara med vid pulkaåkningen som lillasyster var utlurad på. Hon förstod att det var hemligt :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0