Medicinerna

Måste bara skriva om Lillens mediciner. Det är inte skryt, det är heller inte för att ni ska tycka synd om mig eller lillen eller så. Det är mest för att jag tycker att det är så förvirrande att det blir komiskt.

Han har nu airomir och flutide som är astmamediciner. Airomir ska han ha en puff av och en kvart senare ska han ha två puffar flutide. Detta ska upprepas fyra gånger per dag. Från och med imorgon ska han bara ha en puff av vardera medicin fram tills läkarbesöket nästa vecka.

Penicillinet ska han ha tre gånger om dagen. Den är lättast (frukost, lunch, middag). 

Sist men inte minst (i alla fall inte till mängden) är ögondropparna han har fått. Han ska ha en till två droppar åt gången, hela sex gånger per dag!!! Sex jäkla gånger! Vet ni hur ofta jag hinner tappa räkningen? 
Men jag har kommit på att jag tar två omgångar droppar mellan varje penicillindos. Då blir det ju bra :)


Ögondroppar är det han tycker minst om. Sen penicillinet och sist astmamedicinen. 
Allt går i till slut i alla fall, man får mecka lite.

Förhoppningsvis blir han av med rubbet snart :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0