Pip och gnäll

Vad jag ogillar när jag är så här omotiverad till att göra något. 
Jag vet att det egentligen bara är att rycka sig i morrhåren och göra det man ska men ibland vill man inte fastän man vill. Kanske låter ologiskt men så är det :)

Igår åt jag något dumt vilket gjorde att jag mådde pyton igår kväll. Trodde jag hade blivit magsjuk och började nästan gråta vid tanken på att jag skulle smitta barnen. Men efter en natts sömn mådde jag nästan bra. Magen sa upp sig på vägen till och från förskolan. Vågade inte gå dit vid hämtningen så maken fick hämta lillan. Ville inte riskera att behöva sätta mig i en buske för att göra mina behov.

Lillan gjorde krokodiltårar när hon såg att det var maken som hämtade. Hon är så ovan nu att det är han som hämtar men tanken är att han ska göra det oftare nu :) 

Borde plugga. Är inne på ett kapitel som är svårt och extremt teoretiskt. Jag är inte alls förtjust i atomer, molekyler eller kolförbindningar. Ska bara skriva klart och sen sätta fart.


Igår kom lillan på hur man skulle göra fart själv när man gungar. Hurra för det :)


Vi var till andra sidan Kallhäll för att köpa en stol till lillen. Nu kan han sitta med oss när vi äter och då är han mycket lugnare. 


Igår tog han sig framåt lite. Han låg och ålade på golvet väldigt länge och till slut kom han dit han ville. Han får nog öva lite mer om det ska bli fart på honom.

Lite positivt i allt.
Imorgon hoppas jag att magen mår helt bra. Jag behöver plugga och jag vill få garderoben målad så vi kan sätta in grejorna där igen. Maken har blivit informerad om min plan för garderoben och verkar vara med på noterna. 
Men en sak i taget. Synd att man inte kan riva ner det sista på kvällen. 

Fast grannarna sjunger ju och någon annan granne har skaffat elgitarr som spelas sent på kvällarna. Så varför kan inte jag riva det sista egentligen? Haha, nä, jag ska inte. Imorgon! Bannemig! 

God natt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0