Cityfestivalen

Har cyklat runt halva Västerås idag känns det som. Först till vallby och sen därifrån till city via syrrans område.
Stannade o plockade smultron längs vägen och blåbär som blivit klara.

Det är nu cityfestivalen i stan och vi åkte dit för att spana in läget.

En mil fick jag ihop innan vi kom till stan. Idag var jag inte lika trött efter den där milen som jag var för någon vecka sen. Cyklandet ger resultat.

Väl på stan fiskade lillan fiskdamm, jag hoppade hopprep i välgörande syfte, lillan åkte karusell och vi tittade på cirkus.

Lillan var så himla nöjd över att få åka karusell.

Lagom till att lillebror och svägerskan kom ner till stan kom även världens åskskur. Det forsade rätt friskt från himlen. Barnen satt väl skyddade i cykelvagnen men jag fick söka skydd för att inte bli dyblöt.

Till slut slutade det regna och vi kunde strosa vidare på marknaden.

Jag spelade i en klo-maskin eller vad det nu heter tre gånger och vann alla tre gångerna. Lillan vart så lycklig när hon stod med de tre gosedjuren att hon inte visste vad mer hon skulle göra än att garva helt hysteriskt.

Lillan valde en bilballong idag, en blixten mcqueen. Den har lillen fått leka massor med. Ballongen köptes innan vi vann gosedjuren och jag tror gosedjuren "slog" ballongens nöjesvärde. Båda barnen nöjda och glada.

Eftersom att lillfizen somnade tvärs över hela vagnen fick lillan och jag promenera en bra bit hemåt. Men när han vaknade igen kunde jag spänna fast dem igen och sen cykla den sista biten hemåt.
Gissa om jag var trött sen :) cyklade hemifrån innan 12 och var hemma 19. Heja oss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0