Midsommarloppet

Idag var det dags för årets första lopp för lillan. Hon skulle springa en hel kilometer. 


Pappa hjälpte till att fästa nummerlappen. 
Vi var något sena till loppet då det var fullständigt kaos på E18. Mamma tog lillan o pinnande på till startområdet. 
Lillan hade tidigare under dagen fått välja själv vem som skulle springa med henne och då valde hon sin mormor. Tack och lov måste jag säga då mitt knä protesterar ordentligt.



De var riktigt snabba. Jag var imponerad :) tog dem ca 9 minuter att springa en kilometer. Det är snabbare än min första kilometer på vårruset förra året, haha.


Sista biten in till mål var en liten uppförsbacke. 

Mammas hjärta, när blev du så stor? Jag stod o bölade av stolthet. Himla jobbigt att gråta när jag vill heja, haha. 

I mål fick barnen en medalj (medhavd mormor fick gratis motion) och en Festis.


Så stolt tjej. Hon hade medaljen på hela kvällen, den togs av vid nattning på nåder. Hon är taggad för nästa års lopp :) som tur är ska hon springa snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0