Stranden

Var lite vuxen igår och kollade väderleksrapporten för att se vad det skulle vara för väder idag. Den rapporten visade på strålande sol så då bestämde jag att vi skulle till stranden. 

Vi gick upp och åt frukost och packade vagnen full med prylar. Solkräm, handduk, picknickfilt, hinkar, spadar, mat, vätska, badleksaker och badkläder.

Gjorde pastasallad till mig och lillan efter frukosten. Den vart riktigt god.


Först lekte de fint.


Men efter en stund ville lillen leka med syrrans geggamoja och då förflyttade hon sig närmare vattnet. 
Lillfizen fick bada lite, bara händer och fötter. Därefter gnuggades det friskt i ögonen så han blev nattad. 
När jag nattade lillen kände jag att något kom på min rygg. Efter en stund frågade jag lillan om jag hade något där. Hon svarade att jag hade fågelbajs där. Hurraaa, precis vad jag ville ha på ryggen. Tog av mig tröjan o tvättade den i sjön. När den hängde på tork åt vi lunch.


Mumma :)

Sen tog jag mig årets första dopp. Var kallt men härligt. 

Lillan kutade upp å ner i vattnet för att hämta vatten i sin vattenkanna.


Det var en härlig dag. 


Barnen var så fint insmorda men i all hast glömde jag bort att smörja mig själv. 


Så här röd å fin är jag nu. Har smort in mig flera varv med after sun lotion. 
Får se vad vi hittar på imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0