Västerås

Jag och barnen spenderade några dagar i Västerås förre veckan. Vi sov hos min syster.
Dagarna ägnades åt promenader, lekparker och annat bus.

På måndagen var det ju nationaldagen. Då var vi på djäkneberget och sjöng nationalsången och gjorde ansiktsmålning och red på hästar. Eller ja, lillan red på hästar, inte jag.
Efter djäkneberget promenerade vi till stan, åt lunch.


Vi passade på att kolla på rådjuren som är utplacerade lite här och var på stan. 
Gick vidare till Lögarängen för lite lekparkshäng, glassätande och även lite badande. Lillan doppade sig lite. Därifrån gick vi sen hem till syrran igen.


Mina två hjärtan busade runt på tomten och lekte med en boll.

På tisdagen gick vi tillbaka till Lögarängsbadet och badade. Denna gång i uppvärmd bassäng. 


Lillan var mer i vattnet än på land. Lillen badade i babypoolen och hade jättekul. Lillasyster badade också en del men systerdottern fick hoppa över badandet denna gång. 

Efter badet kom åskan å regnet så vi skyndande långsamt tillbaka hem till syrran.

På onsdagen fyllde mamma år. 
Innan vi mötte upp henne å pappa å lillebror på restaurang var vi till en lekpark.


En lekpark med båttema. Lillan röjde runt och vi fikade lite. 

Kvällen spenderades på restaurangen och vi åt tapas.


Se så gott det ser ut. Mums! Blir hungrig av bilden.
Åt även en efterrätt som var himmelsk. 
Maken kom och hämtade oss vid restaurangen och sen åkte vi hem igen. 

Många dagar fyllda med roliga aktiviteter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0