Kort kortare kortast

Igår var jag till frisören. Jag hade fått nog av mitt svintohår. Varje gång håret tvättades var det som en stor hård knut på huvudet eller en stel pinne. Det hjälpte med balsam så klart men ändå var det en kamp att borsta håret och om inget balsam fanns var det inte nådigt hur tovigt håret var. 


Tog ett så kallat före-kort dagen innan. 

Frisören frågade flera gånger om jag var säker på mitt val av frisyr och sen frågade hon om hon fick färga mitt hår när det var klippt. Tack men nej tack sa jag. 


Nu ser jag ut så här om ni ville veta :) 
Håret är kortare än kortast. Maken blev lite avis för nu har han längre hår än mig. 
För en del är detta katastrof det vet jag men för mig är det bara hår. Med betoning på bara. Det kommer att växa ut igen det vet jag. Och ja, jag vet att det kommer att ta lång tid men det är helt okej :) 
Nu har jag bara mitt hår, min hårfärg och känslan att ta i håret nu är så mycket trevligare än innan klippningen. 
Tror jag väntar många år innan nästa färgning. Nu börjar sparandet till långt hår :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0