Långresa

Hej på er. 
I veckan som gick har det hänt så mycket att jag inte ens vetat vart jag ska börja berätta. 
Men vi kör väl veckan som dagarna går :) 

På måndagen åkte jag och barnen till Skogås för lite lek och bus. Jag visade lillan vart jag hade bott innan och hon lekte med sin vän :) Fick mig även en ansiktsmassage och behandling av huden i ansiktet. 

På tisdagen åkte jag, barnen och svärmor till ULLARED :) vi började åka kl 9. Var framme måååååååånga timmar senare. Tror vi var framme vid 16. Då hade vi gjort många kisspauser och matpauser. 


Taggad unge <3

Väl framme lät jag lillan gå bananas på det hon ville ha. Blev en hel del kläder, böcker och en doddo. 


Hela shoppingligan förutom kaptenen som tog bilden. 
Barnens kusin, jag, lillen, mamma, lillan i kundvagnen, svärmor och lillasyster :)
Taggade att köra järnet där inne. 

Vi sov i en stuga en kort bit från gekås. Området hette ullaredparadise. 


Två rum och en loftvåning med två sängplatser per del räckte perfekt för oss. Sov där en natt. 

På onsdagen efter shoppingen påbörjades färden mot Malmö. Vi hamnade i bilkö på motorvägen på grund av en bilolycka. Resan till Malmö tog därför 5 timmar istället för 3. 
Vi åkte direkt till hotellet och checkade in. Bodde på scandic triangeln. 
Anledningen till att vi åkte ner var för att svågern hade fyllt 25 bast. 
På kvällen kom svågern till hotellrummet en sväng och efter det fick barnen bada badkar. 

På torsdagen gick vi till folkets park i Malmö.



Lillan fick möjlighet att leka av sig lite.


Lillen fick gunga och känna på sanden för första gången.


Svågern kom och vi spelade minigolf tillsammans medan lillen sov middag.


Promenerade till en restaurang för att äta mat innan vi sedan åkte hem till svågern en sväng innan det var dags för hemfärd. 
Började åka från Malmö kl 17 något. 
Stannade för middag i Ljungby och sen gasade vi på resten av vägen. Kom hem 02. Jag låg i säng 02:40 och då var jag verkligen dundertrött. Så kul resa. 


Fredagen spenderades halva dagen ute i solen med vänner. Samma som på måndagen. Sen åkte vi till Västerås.


Jag fixade med systerdotterns doppresent.


Målade på en stol som hon skulle få i present.

Lördagen började med shopping för mig och maken. Mest mig. 


Lillens uppladdning inför dopet.


Dopet gick jättebra. Systerdottern sov sig genom hela dopet och kalaset efteråt var supertrevligt. Gott fika var det verkligen. 

Söndag då.
Började med en lunch med lillasyster på stan. 
Sen en vända till Örebro för att möta vänner å leverera det som var köpt till dem på gekås. 


Tog en glass vid ån och njöt av försommaren.
Därefter åkte vi, jag lillen och mina pärons inneboende, till landet där mamma pappa och lillan sovit under natten. Så udda att bara ha ett barn att ta hand om men på samma gång skönt då jag kunde slappna av lite. 

Det var väl typ det. Här kommer några fler bilder från veckan. 
God natt på er








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0