Taget ur kontext

Att sitta på toa är att får utföra grundläggande behov. Att ens småbarn inte förstår detta utan väljer att vakna o skrika tillhör vardagen för småbarnsföräldrar. Att man sedan står o vaggar det skrikande barnet utan underkläder för att man var tvungen att ta sig ut från dasset snabbt är inte direkt vardag här hemma.
Denna veckan har varit ganska tung hittills. Helgen var bra. Jag hade simträningar, var på barnkalas, åkte hem för att packa lägenheten och sov en hel natt ostört. Barnen blev kvar i Västerås tillsammans med sina morföräldrar. Man kan ju säga att de hade en aning superkul och vart väldigt aktiverade.
Måndagen var inte alls kul, båda barnen var övertrötta efter helgens bravader och på kvällen somnade de båda två kl 19.
På kvällen var jag helt slutkörd. Lillebror fick komma som en riddare i vit rustning och passa barnen medan jag gick till Ica för att handla "tycka-synd-om-mig-snacks". Det var grymt skönt att komma ut den korta stunden och bara komma iväg från lägenheten där allt skrik o bråk hade ägt rum tidigare. Tack för att du kom den lilla stunden lillebror :)
Idag har det varit en aning enklare. Barnen vaknade utvilade och glada. Lilleman verkade dock ha lite bekymmer med magen så jag fick stanna hemma idag (och tur var väl det).
Han är väldigt hostig till och från under dygnet och eftersom att han sväljer allt slem som borde komma ut blir magen lite knas till slut.
Har inte lyckats åstadkomma mycket idag utan får ta nya tag imorgon.

Packandet går bra och smidigt. Vi packar tillsammans jag och maken och har samarbetat fint. Köket gick undan snabbt och smidigt. Vardagsrummet är så gott som tomt förutom lampor och växter.

Här är delar av min påse från häromkvällen när lillebror passade knoddarna. Det mesta är kvar. Lika bra att spara inför nästa tunga period.

Nu vaknade lilleman igen. Dags att natta om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0