Hostiga barn

Ja som titeln lyder så är mina barn väldigt hostiga just nu, framförallt lilleman som inte alls är van vid förskolans bakterier.

Eftersom att lillfizen är lite krasslig fick han följa med mig till skolan en dag. Det var grupparbete enbart den dagen och alla gruppmedlemmarna hade godkänt hans närvaro.
Natten mellan söndag och måndag var tung då han skrek nästan hela natten. Jag lyckades få ihop två eller tre timmars sömn innan skolan och lyckades genomföra det som behövdes.

Denna och förra veckan har jag läst i mina supernya och superdyra böcker. Denna gröna på bilden är urtung att hålla i, men så är den på ca 800 sidor också.

Mycket händer här i vanlig ordning.
I går till exempel hade jag skola, å lillen med mig. Sen till Järfälla för att fixa det sista med banken och papper till mäklare. Därefter hem igen för simträning och sist en shoppingkväll på hälla med massa bra erbjudanden. Ett riktigt jippo där. Jag hittade en ny tjocktröja till mig själv men fann ingen röd vinterjacka till lillan.
Lillan har fått dille på att hon ska ha en RÖD vinterjacka i år, ingen overall?! Jag har finkammat internet och alla butikerna. Det är ett extremt magert utbud på röda vinterjackor. Men idag var vi på Erikslunds shoppingcenter och gick i alla klädaffärer som har barnkläder, verkligen alla! En affär hade en typ röd (mer orange) jacka i hennes storlek. Det var polarn o pyret. Jackan kostade 999 kr?!
Jag sa att vi skulle återkomma om vi inte hittade någon annan.
Den sista affären vi var inne i var hm. De har inte heller någon röd vinterjacka MEN de hade en mörkblå jacka med frostfigurer och vitt ludd runt luvan, hurra hurra för lillan vart frälst. Hon blev så förtjust i den där Jackan att hon provade den utan att säga emot minsta lilla. Den satt som en smäck, och med rabatten de hade dagen till ära köpte jag den där jackan. Betalade 249 kr, något lättad med tanke på jackan som annars väntade på polarn o pyret.

Hon är nöjd, jag är nöjd, alla är nöjda :)
Nu ska jag sussa. Allt inför morgondagens seminarium är förberett och klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0