Lugnare dag

Okej, måndagen var extrem. Jag var lite matt på tisdagen. Men då hade jag också bokat in mig på lite dittan o dattan.
Började med lämning på föris å sen skola med ett seminarium. För er som inte vet är seminarium obligatoriska och om man missar någon påverkas betyget eller så. Eller så är det att om man inte gör alla seminarium så får man inte godkänt. Typ. Viktigt är det iaf.
Jag tror det gick bra. Har inte varit inne på blackboard och kollat än.

Direkt efter seminariet åt jag lunch och läste lite i vår litteratur till kommande seminarium.
Cyklade hem för att lämna skolväskan och byta till simväskan eftersom att jag skulle till simhallen sen.
Hämtade barnen på föris och cyklade sen till fotvården där mormor var och fick behandling. Direkt efter hennes behandling var det min tur.
Jag hade fått presentkort på fotvård där av mamma och pappa i julklapp och mormor fick av oss i 70 års present förra året.

Fotvården började med ett fotbad medan jag och hon som vårdade mina fötter pratade om allmäntillstånd och eventuella sjukdomar. Därefter gaggade vi på massor.

Det var väldigt mysigt att bli ompysslad så där även om det kittlades ibland under fötterna. Den avslutande fotmassagen var underbar.

Under tiden jag blev ompysslad passade lillasyster och kaptenen barnen. Tack så mycket för det!! Hade tänkt att ha med dem inne på fotvården men detta var nog roligare för knoddarna. De fick ju gunga och leka.

Efter fotvården var det dags att cykla ner till simhallen och träna barn :) lillan var i simskolan och lillen satt i barnstolen bredvid mig.

På vägen hem från simhallen tog energin slut tror jag.
Valde att stanna på Max för att äta och cyklade hem sen i ett väldigt lugnt tempo.
Tog en tidig kväll då båda barnen somnade i god tid båda två.
Hann dock läsa allt som behövdes till dagens skolundervisning.

Idag har vi tagit det kolugnt. Jag tog sovmorgon till 07:30! Barnen har vaknat innan 07 varje morgon annars.
De vanliga morgonbestyren gick bra och jag fick till och med borsta lillans hår.
Lillasyster kom runt halv 9 och strax därefter cyklade jag till skolan.
Hon och mamma passade barnen tills det att maken kom hem och tog över. Han skulle åka från jobbet kl 8 så jag antar att han var framme strax efter 9.

I skolan hade vi metodövningar på schemat. Det betyder att vi ska öva på det praktiska såsom lyft och förflyttningar.

Innan vi började lektionen fick vi alla klä om oss i korrekta kläder som har blivit tilldelade oss.
För mig var dagens lektion mycket repetition från hemtjänsten men det är alltid kul att få öva.

Efter skolan cyklade jag hem igen, åt lunch med maken och barnen innan det var dags att möta upp vänner i lekparken.
Vi var ute i några timmar innan det var dags för middag.

Lite lugnare tempo idag iaf. Nu ska det bli en tidig kväll igen.
Imorgon blir det en lugn dag med plugg å tvättstuga å simskola :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0